четвер, 27 листопада 2014 р.


План – конспект
уроку образотворчого мистецтва
на тему

«Засоби виразності графіки. Пляма. Силует. Ритм ліній і плям.  
Композиція
« Дерева - силуети»

Тема: Засоби виразності графіки. Пляма. Силует. Ритм ліній і плям.
Практичне завдання: «Дерева – силуети».
Мета:
дати поняття про силует як виразник форми предмета; розвивати знання з основ композиції, відчуття рівноваги на площині при створенні плями як виражального засобу силуетного малюнка.
Навчати
учнів створювати узагальнений образ форми предмета і фону, передавати пластичну виразність силуетної форми. Розвивати естетичне сприйняття світу, вміння знайти прекрасне в оточуючому світі, бачити красу форми в природі та мистецтві.
Обладнання: для вчителя:
репродукції картин художників: Г.Нарбута, Є. Круглікової, М.Ільїна; дитячі роботи, визначення слова «силует», таблиці з видами образотворчого мистецтва, зразки різних видів силуетів  дерев;
для учнів:
альбоми, олівці, гумки, туш, гуаш, пензлі, акварель, словник для записів термінів, роздатковий матеріал з різними формами дерев.
 ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Привітання, перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
-         Пригадати видио бразотворчого мистецтва.
-         Пригадати жанрио бразотворчого мистецтва.
-         Пригадати, що таке графіка, її виражальні засоби
ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку
ІV. Пояснення нового матеріалу
Розповідь
вчителя: Коли  у вечері ми йдемо вулицею і десь зі сторони падає світло, ми бачимо свою тінь, також можна побачити тінь будинку, дерева. Будь-якого предмета, то ми говоримо, що бачимо не лише людину, дерево, дім, але і їх СИЛУЕТИ.
Що ж таке силует?              
Силует — площинне
однотонне зображення постаті або предмета, форма яких зарисовується тільки контуром. Звичайно силует виконується чорною тушшю на білому, витинається з темного паперу й наклеюється на яснее тло (може бути й навпаки).
Розповідь
вчителя про виникнення силуету – як виду графічної техніки.
     Інколи трапляються події, здатні змінити життя однієї людини, але є випадки, що змінюють життя багатьох людей. Саме таки йвипадок стався колись у Франції з одним художником. Жив він у злиднях. І ось одного разу він вирішив написати листа генеральному контролеру держави Етьєну де Силуету і попросити у нього допомоги. І тільки-но він вивів його прізвище, як перо зробило кляксу. На одну лише мить художник зажурився, а потім його рука швидко перетворила кляксу на тінь, яка ніби впала на папір від постаті міністра фінансів. Лист так і не був написаний, але малюнок міністр все ж отримав. А згодом подібні до нього контурні зображення стали все частіше з'являтися, і називали їх "силуетами". Потім так назвали вид графічної техніки в образотворчому мистецтві, яка давала пласке однотонне зображення фігур і предметів.
(демонстрація портрету Етьєна де Силуета ХVІІІ ст.)
Згодом у цій
техніці почали працювати  художники-графіки. Із деякимиіз них ми зараз познайомимось.
                        РОБОТИ ХУДОЖНИКІВ-ГРАФІКІВ

                                           

Є.Круглікова «Портрет С.Єсеніна»                     Є.Круглікова «В галереї»
                                  


                                                                         М.Ільїн «На прогулянці»                                           М.Ільїн «Ілюстрація»
      


     
   
                 
   
 





     
За допомогою ліній і плям художник-графік передає свої думки й
почуття. Хоча, порівняно з живописом, у графічних
творах обмежена кількість фарб, але вони мають перевагу у виразності, чіткості зображень. Художник-графік може виконати малюнок олівцем, пером і т.д.

Підведення підсумків:
     Силует виконується тушшю на світлому фоні чи білими фарбами на темному фоні, а також силуетні зображення можна вирізати з паперу. Дотримуючись чіткості контуру предмета.
За допомогою
якого виражального засобу створені роботи художників-графіків? (за допомогою – ЛІНІЙ, ПЛЯМИ).

Бесіда з учнями:
     Ми з вами вивчали, що лінія може змінювати настрій, передавати характер зображуваного. Зверніть увагу на різні породи дерев, які ви бачите на дошці, а особливо на будову їх гілочок. Кожна порода дерев, як і кожне дерево зокрема, має свою будову стовбура, гілок і листя. Так у дуба стовбур росте зазвичай прямо і підтримує багато тяжких гілок, які тягнуться в різнобіч; нижні гілки відхиляються до низу. У берези стовбур стрункий, тонкі гнучкі гілки, що легко згинаються, чорні плями контрастно виділяються на світлі й корі.



   


Характер руху стовбура та гілок дерев краще побачити взимку.
(Порівнюємо
картини дерев, в залежності від пори року). Обговорення.

V. Педагогічний малюнок вчителя

               ПОЕТАПНІСТЬ роботи
  • Лінія горизонту
  • Композиційний центр (намічаємо верх, низ)
  • Промальовуємо основні контури
  • Переходимо до роботи тушшю або гуашшю.
VІ. Практична діяльністьучнів
Вчитель здійснює контроль над роботою учнів, виправля єтипові помилки учнів демонструючи їх на дошці, наголошує про основні етапи роботи, а також прохарактерн  особливості дерев.

VІ. Підведення підсумку уроку
  • Що нового ви дізнались?
  • Над яким видом образотворчого мистецтва працювали?
  • З якими художниками познайомились?
Вправа на увагу
  • Силует – це об’ємне, багатоколірне реалістичне зображення? (Ні)
  • Силует – це однотонне зображення фігур та предметів суцільною плямою, що нагадує їх тінь? (Так)
VІІ. Оцінювання
Виставковий-вернісаж
Домашнє  завдання
:
Поспостерігати за силуетами дерев та за хмарками на небі.










Немає коментарів:

Дописати коментар